Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2012

Διαφημιστείτε τώρα κι ΕΣΕΙΣ στην εφημερίδα...



         Αρκαδική εφημερίδα           

Διαφημιστείτε τώρα κι ΕΣΕΙΣ στην Αρκαδική εφημερίδα στα: http://arkadiko.blogspot.gr/ & http://lousios-news.blogspot.gr/ με τιμές από 20 ευρώ το μήνα, προβάλλοντας την επιχείρησή σας σε περισσότερους από 20.000 αναγνώστες .... Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας ! 
ΣΤΟ  22940 99125 & 6944 537571 και 210 8656.731 κ. Πέτρο



ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ 2012
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ           ΤΙΜΗ           ΔΙΑΡΚΕΙΑ
300Χ250     4ευρώ   3 ΜΗΝΟ
300Χ250     80 ευρώ  6ΜΗΝΟ
300χ250      100 ευρώ  12ΜΗΝΟ

ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΑΝΕΡ
728x90:          100 ευρώ    Τρίμηνο
728χ90           200 ευρώ    Εξάμηνο
728χ90           300 ευρώ    Χρόνο

Στις τιμές ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ο  ΦΠΑ


ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΧΡΙ 31/12/2012

ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ....ΣΤΟ  22940 99125 & 6944 537571

Υπευθυνος Τάκης Αϊβαλής

email: kepeme@gmail.com


Δείτε και το: 
http://lousios-news.blogspot.gr/

Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Έλληνες της Κωνσταντινούπολης ανοίγουν ξανά εκδοτικό οίκο μετά από 50 χρόνια


Η εφημερίδα σημειώνει ότι οι Έλληνες παλαιότερα ήταν αρκετά δραστήριοι αναφορικά με την έκδοση βιβλίων, αλλά σταμάτησαν τη δράση τους τη δεκαετία του ’60.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι οι Έλληνες παλαιότερα ήταν αρκετά
δραστήριοι αναφορικά με την έκδοση βιβλίων, αλλά σταμάτησαν τη δράση τους τη δεκαετία του ’60.

Η ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης ίδρυσε στον Γαλατά έναν νέο εκδοτικό οίκο, 50 χρόνια αφότου η Κοινότητα εξέδωσε το τελευταίο της βιβλίο, αναφέρει σε άρθρο της η αγγλική έκδοση της εφημερίδας «Hürriyet».
Το άρθρο τιτλοφορείται: «Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης ανοίγουν εκδοτικό οίκο» και φιλοξενεί δηλώσεις των ιδρυτών του, αναφέρει ο Ταχυδρόμος.
«Θα εκδίδουμε βιβλία και στα Τουρκικά και στα Ελληνικά, αλλά τα περισσότερα θα είναι στα Τουρκικά. Θα προσπαθήσουμε να εισάγουμε ελληνικές μεταφράσεις από πρώτο χέρι», δήλωσε ο Χάρης Ρήγας ένας από τους ιδρυτές του εκδοτικού οίκου «ΙΣΤΟΣ».
Η εφημερίδα σημειώνει ότι οι Έλληνες παλαιότερα ήταν αρκετά δραστήριοι αναφορικά με την έκδοση βιβλίων, αλλά σταμάτησαν τη δράση τους τη δεκαετία του ’60, όταν «οι σχέσεις Τουρκίας- Ελλάδας οξύνθηκαν πάνω στο Κυπριακό πρόβλημα, δήλωσαν οι Ρήγας και Seçkin Erdi, ο συνιδρυτής του οίκου». Χωρίς να γίνεται καμία άμεση αναφορά στην απέλαση των Ελλήνων το 1964 από την Πόλη, ωστόσο η εφημερίδα στο ρεπορτάζ τηρεί ίσες αποστάσεις και εστιάζει στην είδηση της απόφασης κάποιων μελών της ελληνικής μειονότητας να δραστηριοποιηθούν και πάλι στον χώρο του βιβλίου.
«Πολλοί Έλληνες εγκατέλειψαν την Τουρκία εκείνη την περίοδο, ο αριθμός των Ελλήνων μειώθηκαν όπως και η πολιτιστική και κοινωνική τους ζωή», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ρήγας και προσθέτει: «Το τελευταίο βιβλίο τυπώθηκε στην Κωνσταντινούπολη πριν από 50 χρόνια. Το πρώτο μας βιβλίο θα είναι του Δοσίθεου Ανανγωστόπουλου, γραμματέα Τύπου του Ελληνικού Πατριαρχείου στο Φανάρι, το οποίο θα πραγματεύεται το τραύμα των μεταναστών που πήγαν στην Ελλάδα εξαιτίας της πολιτικής έντασης».
«Από τη μία, θα πρέπει να παλέψουμε ενάντια στον εθνικισμό και από την άλλη πλευρά, θα αντιμετωπίζουμε προβλήματα αναφορικά με τη μετάφραση και την έκδοση, όπως οικονομικής φύσης θέματα, αλλά αυτό δεν θα σταθεί εμπόδιο για μας», τόνισε.
Πηγή: tsantiri.gr

Σάββατο, 4 Αυγούστου 2012

Ο Κωνσταντίνος Τόμπρας επιστρέφοντας στο Αϊβαλί έφερε όλα τα απαραίτητα μηχανήματα (τυπογραφικά στοιχεία, μηχανήματα και ελληνικούς χαρακτήρες), ώστε να ιδρυθεί το πρώτο ελληνικό τυπογραφείο της κοινότητας

Τόμπρας Κωνσταντίνος 
Η δράση του Τόμπρα στο Αϊβαλί 

Ο Κωνσταντίνος Τόμπρας γεννήθηκε στο (Κυδωνίες) στα τέλη του 18ου ή στις αρχές του 19ου αι. Ήταν τυπογράφος με σημαντικότατη συμβολή στην ανάπτυξη της τυπογραφίας τόσο στην ελληνορθόδοξη κοινότητα Κυδωνιών όσο και, αργότερα, στο ελληνικό κράτος. Η πρώτη επαφή του με την τυπογραφία ξεκίνησε στο Παρίσι στα μέσα της δεύτερης δεκαετίας του 19ου αιώνα, στα τυπογραφικά καταστήματα του Φιρμίνου Διδότου (Firmin Didot). Εκεί είχε σταλεί ως μαθητής της Ακαδημίας Κυδωνιών με έξοδα της ελληνορθόδοξης κοινότητας των Κυδωνιών –για την ακρίβεια, με έξοδα του προύχοντα Εμμανουήλ Σαλτέλη– προκειμένου να σπουδάσει την τυπογραφική τέχνη και να γυρίσει στο Αϊβαλί για να ιδρύσει τυπογραφείο. Η ανάγκη ίδρυσης τυπογραφείου υπαγορευόταν από την επιθυμία της εγγράμματης κοινότητας της πόλης να καταστεί μέσω του έντυπου βιβλίου ευκολότερη η διάδοση της νέας γνώσης των επιστημών στην κοινότητα.

Στο Παρίσι βρέθηκε στον κύκλο του Αδαμάντιου Κοραή και μαζί με τον Κ. Δημίδη –ο οποίος είχε αρχικά σταλεί στο Παρίσι για να τελειοποιηθεί στην οπλοποιία– έμαθαν τις πτυχές της τυπογραφικής τέχνης που ήταν απαραίτητες για την ολοκληρωμένη λειτουργία ενός τυπογραφείου. Ο Τόμπρας είχε τελειοποιηθεί στην τυπογραφική τέχνη, αλλά και στη στοιχειοθεσία, στη στοιχειοχυσία, στην κατασκευή μητρών και στην τέχνη του πιεστηρίου, ενώ ο Δημίδης στην κατασκευή τυπογραφικών χαρακτήρων και εργαλείων.

Επιστρέφοντας στο Αϊβαλί έφερε όλα τα απαραίτητα μηχανήματα (τυπογραφικά στοιχεία, μηχανήματα και ελληνικούς χαρακτήρες), ώστε να ιδρυθεί το πρώτο ελληνικό τυπογραφείο της κοινότητας. Το τυπογραφείο λειτούργησε υπό τη διεύθυνσή του μέχρι το 1821 στην αυλή της εκκλησίας της Παναγίας των Ορφανών. Αρχικά το τυπογραφείο λειτούργησε υπό τη σκέπη της Ακαδημίας Κυδωνιών, στη συνέχεια όμως αυτονομήθηκε. Ο Τόμπρας δίδαξε την τυπογραφική τέχνη στους ανιψιούς του Αναστάσιο Νικολαΐδη και Ιωάννη Τόμπρα, με τους οποίους συνεργάστηκε τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα.1 Μετά την καταστροφή των Κυδωνιών ο Τόμπρας, μαζί με το Νικολαΐδη, σώθηκε καταφεύγοντας στα Μοσχονήσια και στη συνέχεια στα Ψαρά· το τυπογραφείο του, όμως, παρότι είχε προνοήσει να το συσκευάσει για μεταφορά, καταστράφηκε.2. Η δράση του Τόμπρα στην Ελλάδα

Την ίδια εποχή ο Δημήτριος Υψηλάντης έφερε στην Ελλάδα από την Τεργέστη ένα μικρό ξύλινο τυπογραφείο, με την αγωνία αν θα υπήρχε Έλληνας με τις κατάλληλες γνώσεις να το λειτουργήσει. Όταν ο Τομπάζης πληροφόρησε τον Υψηλάντη για τον Τόμπρα και για τη διάσωσή του στα Ψαρά, αυτός έστειλε πλοίο στο νησί για να τον μεταφέρει. Η συνάντηση των Υψηλάντη, Τόμπρα και Νικολαΐδη έγινε τελικά έπειτα από αρκετές περιπέτειες (αρχικά έγινε προσπάθεια συνάντησης στο Άστρος και στη συνέχεια στα Βέρβαινα). Η συζήτηση αφορούσε τον τόπο που ήταν κατάλληλος για να στηθεί το τυπογραφείο. Τελικά, το πρώτο τυπογραφείο του ελληνικού κράτους στήθηκε στη Καλαμάτα, μέσα σ’ ένα τζαμί.2

Πρώτος συντάκτης του τυπογραφείου ήταν ο Θεόκλητος Φαρμακίδης και από τα πρώτα έντυπα που τυπώθηκαν εκεί ήταν η εφημερίδα ΕλληνικήΣάλπιγξ και η προκήρυξη του Δημήτριου Υψηλάντη. Γρήγορα ωστόσο ο Τόμπρας διατάχθηκε να μεταφέρει το τυπογραφείο στην απελευθερωμένη Τριπολιτσά. Η κατάσταση εκεί ήταν τόσο έκρυθμη, ώστε, χωρίς καν να αποσυσκευάσει το τυπογραφείο του, το μετέφερε στο Άργος. Ούτε εκεί, όμως, υπήρχε ασφάλεια. Στο μεταξύ, ο Τόμπρας είχε αρρωστήσει βαριά. Τη λύση την έδωσε η παράδοση της Κορίνθου στον Κολοκοτρώνη και η απόφαση της Εθνοσυνέλευσης να μεταφερθεί εκεί η έδρα της Κεντρικής Κυβέρνησης. Τότε ο Τόμπρας μαζί με το Νικολαΐδη μετέφεραν το τυπογραφείο στην Κόρινθο και το εγκατέστησαν στο σπίτι του Θεοχαράκη. Ο ίδιος όμως δεν ήταν ακόμη σε θέση να ασχοληθεί με τυπογραφικές εργασίες. Όταν τελικά λειτούργησε η εγκατάσταση, τυπώθηκε σε αυτήν η δεύτερη έκδοση του πρώτου Συντάγματος ή Προσωρινού Πολιτεύματος και άλλα επίσημα έγγραφα. Η ζωή του τυπογραφείου όμως ήταν σύντομη, αφού καταστράφηκε από το Δράμαλη, όταν αυτός έφτασε στην Κόρινθο το 1822. Ο Τόμπρας σώθηκε ακολουθώντας τα σώματα του Κριεζή.

Κατά τα επόμενα χρόνια ο Τόμπρας εργάστηκε σε διάφορα τυπογραφεία της Διοίκησης στο Ναύπλιο, συνεργάστηκε με το Νικολαΐδη, το Δημίδη και τον Ιωάννη Τόμπρα. Το 1828 μαζί με το Δημίδη άνοιξαν στο Ναύπλιο το πρώτο ιδιωτικό τυπογραφείο. Μετά την ανακήρυξη ανεξάρτητου ελληνικού κράτους εργάστηκε σε διάφορα τυπογραφεία της χώρας.



1. Σκιαδάς, Ν., Χρονικό της Ελληνικής Τυπογραφίας Α΄ (Αθήνα 1976), σελ. 196· Πρωτοψάλτης, Ε.Γ. (επιμ.), Ιστορικόν Αρχείον Αλεξάνδρου Μαυροκορδάτου Β΄ (Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 1964), σελ. 23-24.
2. Μαζαράκης-Αινιάν, Ι.Κ., «Τα ελληνικά τυπογραφεία του Αγώνος», Νέα Εστία 1043 (Δεκέμβριος 1970), σελ. 268.